دنتبوک | dentbook.ir 09209091707
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. لومینیرز دندان : مزایا و قیمت روکش سرامیکی لومینیرز برای هر دندان
لومینیرز دندان : مزایا و قیمت روکش سرامیکی لومینیرز برای هر دندان

لومینیرز دندان : مزایا و قیمت روکش سرامیکی لومینیرز برای هر دندان

  • مرداد 17, 1397
  • 0 لایک
  • 67 بازدید
  • 0 دیدگاه

لبخند یکی از بهترین چیزها در دنیاست. هنگامی که شخصی لبخند می‌زند، به همه نشان می‌دهد خوشحال است و احساس خوبی دارد. آخرین چیزی که شاید کسی دلش بخواهد آن است که لبخند بزند و بلافاصله از دندان‌های خود خجالت بکشد. پس کسانی که با ظاهر دندان‌های خود راحت نیستند باید به فکر استفاده از گزینه‌های موجود باشند تا بتوانند لبخند رویایی خود را به دست آورند، یکی از این گزینه‌ها لومنیرهای دندان هستند. فارغ از نحوه و دفعات استفاده از مسواک و نخ دندان، احتمال آن وجود دارد که در آینده فرد دچار لکه‌های زرد دندان شود. خوردن و آشامیدن تقریباً هر چیزی می‌تواند ظاهر و حتی شکل دندان‌ها را تغییر داده و اعتماد بنفس افراد را نسبت به لبخند خود کم کند. بسیاری از مردم شاید فکر کنند که باید درمان‌های گران و دردناکی را برای رسیدن به دندان‌هایی بی‌نقص انجام دهند، ولی لومینیرزهای دندان راه‌حلی برای این مسئله یافته است.

لومینیرزهای دندانی جایگزینی خارق‌العاده و راه‌حل زیبایی دائمی هستند. استفاده از این درمان برای بیماران دندانی که به دنبال زیباتر کردن لبخند خود بدون استفاده از مواد شیمیایی برای سفید کردن دندان هستند یا نمی‌خواهند چندین و چند بار به دندانپزشک مراجعه کنند به شدت توصیه می‌شود. لومینیرزها جایگزینی غیرجراحی برای ونیرهای پروسلین هستند. این روکش‌های بسیار نازک ظاهر لبخندهای نازیبا را بدون تأثیر گذاری بر سلامت دندان‌های طبیعی شما تغییر می‌دهند. از آن جایی که این روکش‌ها نیاز به هیچ آماده‌سازی ندارند، می‌توان لومینیرزها را سریع‌تر و راحت‌تر از ونیرهای قدیمی پروسلین تکمیل کرد. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین دندانپزشک تهران هستید می‌توانید سوالات و مشکلات خود را به صورت آنلاین از بهترین دنداندندان پزشکان دنتبوک بپرسید تا پاسخ شما را بدهند.

لومینیرزها چیستند؟


لومینیرز نوعی از ونیر پروسلین بسیار نازک دندان است. این روکش از پروسلین مخصوص، قوی و مقاوم ساخته شده است که به اندازه عدسی‌های تماسی چشم نازک هستند. دقیقاً همانند ونیرها، لومینیرزها نیز به سطح جلویی دندان‌های شما چسبانده می‌شوند تا به شما کمک کنند تا لبخندی زیبا و سالم داشته باشید. هرچند، این گزینه، جایگزینی کم تهاجمی‌تر نسبت به ونیرهای قدیمی هستند. این دندان‌ها بدون نیاز به تراشیدن یا تغییر شکل دندان یا حتی استفاده از بی حسی به سطح هر دندان چسبانده می‌شوند. لومینیرزهای دندانی در آزمایشگاه به طور ویژه و دست ساز برای هر بیمار ساخته می‌شوند تا نتایج دلخواه وی را ایجاد نمایند. این گزینه درمانی، راه حلی دائمی را برای زیبایی دندان‌های لکه‌دار و شکسته و همچنین دندان‌هایی که انحراف کمی دارند ارائه می‌دهد.

چرا از لامنیت‌های لومینیرز استفاده کنیم؟


لامنیت‌های لومینیرز نزدیک‌ترین شکل از ونیرها به دندان طبیعی هستند. علاوه بر این، ظاهری دقیقاً شبیه به دندان‌های طبیعی شما دارند. در ادامه چند دلیل برای استفاده کردن از لامنیت‌های لومینیرز ذکر خواهد شد:

  • این فرآیند نسبتاً بدون درد است.
  • تغییر در ساختار دندان جزئی است.
  • اثبات شده است که بیش از 20 سال دوام دارد.
  • تنها نیاز به دو جلسه مراجعه به پزشک دارد.
  • قابل بازگشت است.
  • می‌توان روی تاج و بریج دندان نیز از آن استفاده کرد.
  • فرآیند سریع و ساده است.

چه مشکلاتی را می‌توان با لامنیت‌های لومنیر برطرف کرد؟


از لامنیت‌های لومینیرز برای ترمیم برخی از مشکلات دندانی استفاده می‌شود، از جمله:

چه تفاوت‌هایی بین ونیرها و لومینیرزهای دندانی وجود دارد؟


لومینیرزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بسیار نازک باشند، در حالیکه ونیرها ضخیم‌تر بوده و ضخامتی کمتر از 0.5 میلیمتر دارند. بخاطر ضخامت آنها، ونیرها مستلزم برداشتن تهاجمی‌تر ساختار دندان سالم شما هستند، مخصوصاً مینای دندان، تا دندان‌های شخص بیش از حد بزرگ به نظر نرسد. بخاطر نیاز به آماده‌سازی بیش از حد، این درمان غالباً مستلزم بی‌حسی موضعی است تا حساسیت و درد را کاهش دهد. این عمل می‌تواند نسبتاً ناراحت کننده باشد و ناراحتی ممکن است تا چند روز طول بکشد. از طرف دیگر، لومینیرزها کمتر تهاجمی هستند و مستلزم تراشیدن مینای دندان شخص نیستند. این لامنیت‌ها از تکنیک کم‌تهاجمی بهره می‌برند که معمولاً نیاز به بی‌حسی موضعی را از بین می‌برد. پروسه استفاده از لومینیرزها نسبتاً راحت‌تر، سریع‌تر و قابل بازگشت است.

فرآیند استفاده از لامنیت‌های لومنیر


فرآیند استفاده از لامنیت‌های لومنیر

لومینیرز دندان در عرض دو بار مراجعه درمانی ساده به مطب دندانپزشک نصب می‌شود.

  • در حین اولین جلسه مراجعه به دندانپزشک، قالب بایت شخص و تصاویر رادیولوژی از دهان و دندان وی گرفته می‌شود تا به طور دقیق وضعیت قرار گرفتن دندان‌های شخص روی هم مشخص گردد. دندانپزشک همچنین کاملاً دندان‌های شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود هیچ نشانه‌ای از بیماری لثه یا پوسیدگی دندان وجود ندارد. پس از آن، شما و دندانپزشک شما رنگ لومینیرزی که نیاز دارید و میزان دلخواه شفافیت آن را انتخاب خواهید کرد. قالب بایت به لابراتور دنداپزشکی فرستاده می‌شود تا به صورت سفارشی برای نیازهای شما ساخته شود.
  • در حین جلسه دوم، لومینیرز به دندان‌های شخص چسبانده می‌شوند. وقتی که به اندازه کافی به دندان چسبیدند، دندانپزشک آن‌ها را پولیش می‌زند تا زمانی که کاملاً صاف و یکنواخت شوند. یکی از مزایای این صافی آن است که عوامل لکه‌زا نمی‌توانند به راحتی به سطح لومینیرز بچسبند.

مراقبت‌های لومینیرز


هرچقدر هم که لومینیرزهای دندانی از جنس سختی باشند، باز هم به مراقبت دندانی نیاز خواهند داشت. لومینیرز مقاوم بوده و مراقبت از آنها بسیار ساده است.

بهداشت دهان و دندان در لومینیرز

مانند دندان‌های طبیعی، شما باید برنامه روزمره بهداشت دهان و دندان خود و جلسات چکاپ منظم دندانپزشکی را حفظ کنید. اگر از مراقبت کردن از لومینیرز غفلت کنید آنها نیز به همان نازیبایی دندان‌های طبیعی درخواهند آمد. این مسئله می‌تواند به مشکلات بزرگی تبدیل شود که شاید منجر به عمل‌های دردناکی شوند. از این روز مطمئن شوید که هر روز بطور منظم آنها را مسواک کنید و نخ دندان بکشید.

تغذیه در لومینیرز

هرچند، نیازی به نگرانی درباره تغییر رژیم غذایی شما بعد از نصب لومینیرز نیست. استفاده کردن از لومینیرز مانند استفاده از دندان‌های طبیعی است، به این معنا که حتی می‌توانید با آنها غذاهای سفت بخورید و آدامس بجوید و مانند دندان‌های واقعی، باید مصرف قهوه و سایر غذاهایی که بعنوان علل لکه‌زا شناحته شده می‌شوند را به حداقل برسانید. با دندان‌های جلوی خود چیزی نجوید. ممکن است این موضوع در اوایل وقتی آن را می‌خوانید کمی عجیب به نظر برسد ولی اگر دندان‌های عقبی سالمی نداشته باشد، این کاری است که نهایتاً انجام خواهید داد. دندان‌های ثنایا برای تکه تکه غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند، دندان‌های آسیای بزرگ و کوچک برای جویدن هستند. این حرف بدان معنی است که شاید نیاز باشد دندان‌های عقبی خود را سر و سامانی بدهید تا اگر سطح جویدنی مناسبی ندارند دچار مشکل نشوید، ترجیحاً این کار را باید پیش از استفاده از لومینیرز و لامنیت‌ها برنامه‌ریزی کرده و انجام دهید.

پرهیز از فعالیت‌هایی همچون ورزش‌های تماسی

از ورزش‌های تماسی خودداری کنید، ورزش‌هایی که ممکن است لومینیرز و دندان‌های شما در آن‌ها آسیب ببینند. اگر احتمال ضربه خوردن به صورت شما زیاد است (همچون راگبی ترکیبی با هنرهای رزمی)، بهترین توصیه آن است که تا پایان دوره ورزشی خود صبر کنید و سپس به فکر استفاده از لومینیرزها یا درمان‌های زیبایی مفصل باشید. یک ضربه شدید می‌تواند بطرز مصیب باری به دندان‌های شما آسیب زده و مستلزم چندین و چند اقدام درمانی است تا به راه حلی رضایت بخش دست یابید. فقط می‌توان گفت که ارزشش را ندارد. اگر ورزشی انجام می‌دهید که در آن ممکن است چنین وقایعی رخ دهد حداقل از گارد دهانی محافظ با کیفیت و مورد تأیید دندانپزشک استفاده کنید.

سایر نکات

در اینجا چند توصیه که دندان پزشکان به بیماران می‌کنند آورده شده است که به شما در محافظت از لومینیرزها کمک می‌کند.

  • از محافظ دندان هنگام خواب استفاده کنید اگر شما دندان قروچه دارید. اگر دندان‌هایتان را روی هم می‌سایید یا دندان‌ قروچه می‌کنید باید از این محافظ‌های دندان استفاده کنید، ولی اگر در گذشته از لومینیرز یا هرگونه درمان دندانی جدی استفاده کرده‌اید، استفاده از آن اهمیت دوچندانی می‌یابد. این کار باعث می‌شود تا از آسیب رسیدن به ونیرها در زمان خواب شما جلوگیری شود.
  • در هنگام خوردن استخوان، آجیل و غیره مراقب باشید.
  • از دندان‌هایتان برای باز کردن چیزی مثلاً گیره منگنه یا درب نوشابه استفاده نکنید.
  • از جویدن ناخن‌ها یا جویدن چیزهای سخت مثل مداد یا یخ خودداری کنید.
  • چکاپ‌های منظم دندانپزشکی و نظافت حرفه‌ای دندان فارغ از هر مسئله دیگری اهمیت دارند تا دهان شما را سالم نگاه داشته و هرگونه مشکلی در همان مراحل اول تشخیص داده شود. هرچه بیشتر از دندان‌های خود کار بکشید، این مسائل اهمیت بیشتری می‌یابند زیرا احتمال بروز مشکل در آنها افزایش می‌یابد. از این طریق می‌توان هرگونه نشانه اولیه بروز مشکل را شناسایی و درمان کرد پیش از آن که آسیب بیشتری به دندان وارد شود.

سوالات رایج


سوالات رایج لومینیرز

لومینیرز دندان چه مدت دوام می‌آورد؟

لومینیرز از جنس پروسلین سرامیکی ساخته شده‌اند که از لحاظ داشتن قدرت استثنایی معروف است. اگر از لومینیرز به خوبی مراقبت شود، می‌توانند تا 20 سال یا بیشتر دوام بیاورند.

آیا می‌توانم هر وقت خواستم آنها را دربیاورم؟

بله. یکی از مزایای لومینیرز این است که کاملاً بازگشت پذیر هستند و می‌توانید در صورت صلاح دید آنها را درآورید. این مسئله عمدتاً به این خاطر است که مینای دندان شما تراشیده نمی‌شود و در بیشتر موارد دندان‌های طبیعی همچنان دست نخورده باقی خواهند ماند.

استفاده از لومینیرز دندانی چه مدت سابقه دارد؟

لومینیرز 30 سال یا بیشتر است که مورد استفاده قرار گرفته است. در حقیقت، بیشتر سلبریتی‌ها لومینیرز خود را مدت‌ها پیش نصب کرده‌اند، ولی شما حتی متوجه نمی‌شوید که آنها از لومینیرز استفاده کرده باشند که این مسئله بخاطر ظاهر طبیعی لومینیرز است.

آیا می‌توان بجای ارتودنسی از لومینیرز استفاده کرد؟

به مورد شما بستگی دارد. به دندانپزشک خود اجازه دهید تا دندان‌هایتان را بررسی کرده و تعیین کند که آیا انجام عمل‌های ارتودنسی روی دندان‌های شما ضروری است یا خیر. اگر دندان‌های شما نسبتاً صاف هستند، لومینیرز شاید برای شما بهتر از ارتودنسی باشد. لومینیرز به تغییر شکل دندان‌ها کمک خواهد کرد و به آنها ظاهری صاف‌تر و یکدست‌تر خواهد بخشید. علاوه بر این، ارتودنسی نمی‌تواند رنگ دندان‌های شما را تغییر دهد ولی لومینیرز می‌تواند. پس از درمان با لومینیرز شما دندان‌هایی صاف و بسیار سفید خواهید داشت.

لامینت‌های لومینیرز چقدر هزینه دارند؟

لومینیرز دندان نسبت به ونیرهای سنتی هزینه بالاتری دارند زیرا از جنس ماده خاصی ساخته شده و در لابراتورهای ویژه‌ای تولید می‌شود. هزینه درمان هر بیمار بسته به احتیاجات و اهداف او متغیر است.

“کپی فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است”

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید