دنتبوک | dentbook.ir 09209091707
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. عصب کشی دندان ، مراقبت های قبل و بعد از آن
عصب کشی دندان ، مراقبت های قبل و بعد از آن

عصب کشی دندان ، مراقبت های قبل و بعد از آن

  • دی 19, 1395
  • 0 لایک
  • 75 بازدید
  • 2 دیدگاه

لیست بهترین دنداندندان پزشکان تهران

[table id=3 /]

بیرون آوردن عصب عفونی دندان از اتاقک تاج دندان و کانال عصبی ریشه دندان و تمیز و پر کردن جای عصب خارج شده با مواد خاص را عصب کشی دندان می گویند.که در جامعه دندانپزشکی نام عصب کشی ، درمان ریشه ، روت کانال تراپی (R.T.C) و اندو به آن اتلاق می شود.

ممکن است از یک تا ده روز دندان عصب کشی شده، درد خفیف تا شدید داشته باشد که می توانید جهت کنترل درد هر 4 تا 6 ساعت مسکن استفاده کنید.

بیمار بعد از عصب کشی دندان همیشه یکروز یا کمتر از آن درد دارد 15 درصد از بیماران عصب کشی کرده بیش از یک روز به دنبال تروما به دندان درد دچار می شوند و به مرور زمان درد کاهش می یابد و به ندرت بیش از یکهفته به طول می انجامد. در 10 تا 18 درصد موارد درد شدید بعد از عصب کشی دندان وجود دارد که با تجویز دارو درد کنترل می شود

در صورتیکه در ناحیه صورت یا اطراف دندان عصب کشی شده تورم ایجاد شود جهت دریافت آنتی بیوتیک مناسب به دندانپزشک مراجعه کنید. از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید.

در بعضی مورد تا حدود یکماه پس از عصب کشی دندان هنگام جویدن غذا، دندان به ضربه حساس است که به مرور این حساسیت کم میشود و دلیل آن درمان نامناسب نیست.در صورت افزایش درد یا تداوم بیش از یکماه به دندانپزشک مراجعه نمایید.

پانسمان گذاشته شده در تاج دندان عصب کشی شده در اثر جذب آب افزایش می دهد در صورتیکه احساس بلندی کردید جهت اصلاح آن به دندانپزشک مراجعه نمایید.

شرایط بعد از عصب کشی دندان خود را با عصب کشی دیگران یا حتی دندان دیگر ود مقایسه نکنید. ممکن است عصب کشی دندان قبلی شما بعد از کار هیچ دردی نداشته باشد ولی این دندان دچار درد شدید شده باشدیا برعکس

مهارت دندانپزشک در موفقیت معالجه ریشه دندان بسیار مهم است.لذا به دندانپزشکی که مراجعه می کنید از مهارت وی مطمئن باشید و این توانایی را داشته باشد در صورتی که دندان به عصب کشی جواب نداد و آبسه انتهای ریشه برطرف نشد با جراحی ضایعات انتهای ریشه را بردارد.

دندان عصب کشی شده باید در اولین فرصت ترمیم شود این زمان نباید از 3 هفته بیشتر شود.

دندان عصب کشی شده به علت خشک شدن و از طرفی به علت آنکه مقدار زیادی از نسج دندناا جهت دست یابی به عصب اتاقک تاج برداشته شده، مستعد شکستن می باشد.لذا توصیه میشود دندان عصب کشی شده روکش دندان شوند.البته ابن به آن معنی نیست که تمام دندانهای عصب کشی شده روکش میخواهند. در مواردی ممکن است مقاومت پوسته دندان زیاد وحجم برداشته شده کم باشد و نیاز به روکش دندان نداشته باشد.

درمان ریشه دندان ها در بیش از 90 درصد موارد با موفقیت همراه است و عدم موفقیت آن مکن است بعلت شکستن فایل در ریشه، بیش از اندازه کوتاه یا بلند تر پر شدن ریشه، ماندن آبسه در نوک ریشه همراه باشد که گاه با عصب کشی مجدد و قطع انتتهای ریشه قابل نگهداری است.

دنداندندان پزشکان هنگام عصب کشی، دندان مورد نظر را با یک لاستیک از دیگر قسمت های دهان جدا کرده تا بزاق و باکتریهای دهان هنگام عصب کشی به داخل کانال دندان راه نیافته و بیمار احساس راحتی میکند لذا از آن وحشت نداشته باشید.

  • اشتراک گذاری:

2 دیدگاه

دیدگاه خود را درج کنید