دنتبوک | dentbook.ir 09209091707
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. بهترین دندانپزشک زیبایی ، متخصص زیبایی دندانها
بهترین دندانپزشک زیبایی ، متخصص زیبایی دندانها

بهترین دندانپزشک زیبایی ، متخصص زیبایی دندانها

  • آذر 1, 1395
  • 0 لایک
  • 77 بازدید
  • 7 دیدگاه

بهترین دندانپزشک زیبایی تهران

[table id=3 /]

دنداندندان پزشکان زیبایی، متخصصینی هستند که علاوه بر بازسازی و ترمیم عملکرد دندان‌ها، از تکنیک‌های مختلفی نيز برای افزایش زیبایی طرح لبخند شما استفاده می‌کنند. روش‌ها و گزینه‌های بسیار زیادی برای درمان دندان‌هایی که دچار تغییر رنگ، شکستگی یا کجی شده و یا حتی افتاده باشد، وجود دارد. دنداندندان پزشکان زیبایی می‌توانند شکل دندان‌های شما را اصلاح، فاصله بین دندان‌ها را رفع و ساییدگی‌ها یا کوتاهی دندان‌ها را ترمیم کنند و یا طول دندان‌ها را تغییر بدهند. حتی در صورتی که دندان‌های شما در وضعیت سالم و خوبی باشد، می‌‌توان با سفید کردن آنها، زیبایی و جذابیت طرح لبخند شما را بیشتر افزایش داد. بعضی از افراد هم وقتی که دندان شکسته یا افتاده آنها توسط دندانپزشک زیبایی ترمیم می‌شود، اعتماد به نفس و رضایتمندی بسیار بیشتری از ظاهر خود پیدا می‌کنند. به طور کلی هزینه کردن برای داشتن دندان های زیبا و طرح لبخند جذاب فقط به خاطر جنبه زیبایی ظاهری آن نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری مهم در زمینه ارتقاء جایگاه اجتماعی شما و يک عامل موفقیت در حرفه و کارتان می‌باشد.

مشاوره با دندانپزشک زیبایی چه فایده‌ای دارد؟


هنگامی که شما تصمیم می‌گیرید که با یک متخصص دندانپزشک زیبایی مشورت کنید، این مشاوره با معاینه‌ای که توسط دندانپزشک عمومی انجام می‌گیرد تفاوت‌های زیادی دارد. دندانپزشک عمومی بیشتر بر مراقبت‌های پیشگیرانه و درمان بیماری‌های دندان تمرکز دارد. بنابراین دندان‌های شما را از این نظر معاینه می‌کند، از آنها عکس می‌گیرد، بیماری‌ها و مشکلات احتمالی دندان‌ها را بررسی می‌کنند و اقدامات لازم در جهت اصلاح یا پیشگیری از بیماری‌ها را انجام می‌دهد. از طرف دیگر، مشاوره با یک دندانپزشک زیبایی راهکاری برای افزایش جذابیت طرح لبخند و بهبود شکل ظاهری دندان‌های شما می‌باشد. دندانپزشک زیبایی ابتدا با شما در مورد اهداف و علاقه‌مندی‌هایتان در مورد شکل ظاهری طرح لبخند و دندان‌ها، بحث و گفتگو می‌کند. یک متخصص خوب آن است که ایده‌ها و علایق شما را خیلی خوب بشنود و گزینه‌های موجود جهت دستیابی به آنها را برایتان شرح بدهد. در عین حال باید ایده واقع‌بینانه‌ای از نتایجی که می‌توانید از این طریق به دست آورید، به شما ارائه نماید.

قبل از آنکه شما وارد مرحله مشاوره با دندانپزشک زیبایی شوید، بهتر است به اهداف و علایق خود در مورد شکل لبخند و دندان‌هایتان کمی فکر کنید و حتی نکات مورد نظر خود را یادداشت کنید. برای شروع کار ممکن است شما فقط بخواهید برای داشتن دندان های زیبا تنها دندان‌هایتان سفیدتر شود یا تغییر رنگ آنها اصلاح شود. شاید هم می‌خواهید شکل دندان‌هایتان را با نصب ونیر و روکش، تغییر بدهید. گاهی اوقات همراه داشتن چند عکس از چهره‌ها و طرح لبخند‌هاي مورد علاقه شما می‌تواند در به دست آوردن ایده بهتری از نتایج مورد انتظارتان کمک زیادی نماید. این کار به دندانپزشک شما کمک می‌کند تا تصویر بهتری از نتايج مورد انتظار شما به دست آورد و در دستیابی به آن نتایج، موفق‌تر عمل کند.

کدام عمل‌های دندانپزشکی، عمل زیبایی محسوب می‌شود؟


2

اصلاح طرح لبخند: به طور کلی اصلاح طرح لبخند شامل یک ارزیابی جامع بر روی شکل ظاهری لبخند شما و بهبود زیبایی و جذابیت کلی آن می‌باشد.

سفید کردن دندان‌ها: بلیچینگ یک فرایند شیمیایی کاملاً رایج و متداول است که به منظور سفید کردن دندان‌ها انجام می‌شود. بعضی از افراد عمل سفید کردن دندان‌ها را با هدف برطرف کردن لکه‌هایی که بر روی سطح دندان‌هایشان وجود دارد، انجام می‌دهند. در حالی که بعضی دیگر فقط می‌خواهند دندان‌های سفیدتری داشته باشند.

کامپوزیت باندینگ: باندینگ یک ماده همرنگ دندان است که برای پُر کردن فاصله‌ها و یا تغییر رنگ دندان‌ها استفاده می‌شود. عمل باندینگ فقط به یک جلسه مراجعه به دندانپزشک نیاز دارد، اما نتایج آن تا چندین سال دوام خواهد داشت. اصولاً مواد کامپوزیت مورد استفاده برای عمل باندینگ، حساسیت بیشتری نسبت به لکه‌دار شدن، شکستن و سایر آسیب‌های احتمالی دارد.

ونیرهای دندانی: ونیرها قطعات نازکی از جنس پورسلاین (سرامیک) یا پلاستیک هستند که بر روی سطح دندان‌های جلویی چسبانده می‌شوند تا رنگ یا شکل ظاهری آنها را اصلاح کند. ونیرها بر روی دندان‌هایی که سطح ناصاف، ترک خورده، بدرنگ، بدشکل، کج و یا فاصله‌دار دارند، چسبانده می‌شوند.

روکش دندان: روکش دندان، کلاهک‌هایی از جنس پورسلاین (سرامیک) هستند که برای اصلاح شکل یا وضعیت ظاهری دندان بر روی آن قرار داده می‌شوند.

ایمپلنت دندان: ایمپلنت یک ساختار مصنوعی برای جایگزینی دندان و ریشه دندان است که به عنوان بخشی از عمل‌های دندانپزشکی زیبایی و با هدف جایگزین کردن دندان از دست رفته انجام می‌شود.

اینله و آنله: اینله و آنله که با عنوان پُر کردن غیر مستقیم دندان نیز شناخته می‌شوند، موادی از جنس پورسلاین یا کامپوزیت هستند که به عنوان یک عمل دندانپزشکی زیبایی با نتایج بسیار ماندگار برای پُر کردن دندان‌هایی که ساختار آنها به خاطر پوسیدگی یا مصدومیت دچار آسیب‌دیدگی شده است، انجام می‌گیرد.

ردیف کننده‌های (الاینرهای) ارتودنسی: امروزه افراد بسیار زیادی در هر سن و سالی از فواید و مزایای درمان‌های ارتودنسی بهره‌مند می‌شوند. ارتودنسی نه تنها شکل ظاهری دندان‌های کج یا شلوغ را اصلاح می‌کند، بلکه می‌تواند در رفع ناهنجاری‌های فک و اصلاح نحوه قرار گرفتن دندان‌ها بر روی هم نیز مؤثر باشد.

جراحی زیبایی لثه: در صورتی که یک فرد دچار بیماری شدید لثه شود، ممکن است برای ترمیم و بازسازی بافت‌های نرم یا سخت دهان و جایگزینی دندان‌ها و لثه‌های از بین رفته، نیاز به عمل جراحی باشد.

ترمیم و بازسازی کامل دهان: هنگامی که شما در خصوص چگونگی اصلاح طرح لبخند و بهبود شکل ظاهری دندان‌ها و لبخند خود با یک دندانپزشک متخصص زیبایی مشورت می‌کنید، ممکن است دندانپزشک تشخیص بدهد که شما نیاز به درمان‌های اساسی‌تری برای اصلاح مشکلات عملکردی دهان و دندان خود از جمله مشکلات مربوط به ماهیچه‌ها، دندان‌ها و استخوان‌های فک خود دارید.

اصلاح فرم و شکل دندان: اصلاح شکل دندان عملی است که برای اصلاح شکل دندان‌های کج، شکسته یا نامرتب و یا دندان‌هایی که روی هم افتاده‌اند، در طی یک جلسه انجام می‌شود.

بریج، دندان مصنوعی و پیوند لثه نیز از دیگر روش های درمان دندانپزشکی زیبایی محسوب می شود.

چگونه می‌توانم یک دندانپزشک زیبایی خوب انتخاب کنم؟


3

برای انتخاب یک دندانپزشک زیبایی خوب، معیارهای متعددی وجود دارد. مثلاً برای از افراد، راحتی و هزینه ها مهم می‌باشد. اما اگر واقعاً به دنبال بهترین دندانپزشک متخصص زیبایی هستید که بتواند به شما در دستیابی به بهترین طرح لبخند کمک نماید، معیارهای زیر را در انتخاب خود مد نظر قرار دهید:

داشتن آموزش‌های تخصصی در زمینه دندانپزشکی زیبایی

در حال حاضر آموزش‌های عمومی و تخصصی در زمینه دندانپزشکی زیبایی فقط در چند دانشگاه معدود ارائه می‌شود. بنابراین برای یک دندانپزشک زیبایی خوب لازم است که حتماً آموزش‌ها و دوره‌های تخصصی در زمینه دندانپزشکی زیبایی را همزمان با تحصیلات خود گذرانده و با اصول و مبانی این کار آشنا باشد. در واقع دندانپزشکی زیبایی یک دوره تخصصی با برنامه‌های آموزشی متعدد و متنوع می‌باشد.

مهارت و تجربه در دندانپزشکی زیبایی

برای شناختن یک دندانپزشک زیبایی خوب باید علاوه بر تحصیلات و آموزش‌های تخصصی مربوطه، این نکته را هم بدانید که او چند سال تجربه فعالیت به عنوان یک دندانپزشک زیبایی را دارد. از دندانپزشک خود بپرسید که چه مقدار از تجربه و سوابق او در زمینه دندانپزشکی زیبایی بوده است. البته دندانپزشکی زیبایی یک رشته تخصصی در دانشگاه نیست، اما بهترین متخصص‌ها در این زمینه کسانی هستند که تعداد قابل توجهی بیمار با مشکلات زیبایی و ترمیمی را ویزیت کرده و عمل‌های زیبایی بیشتری انجام داده باشند. قاعدتاً در اینجا نیز همانند هر رشته دیگر، میزان مهارت و تجربه یک فرد با تعداد سال‌های فعالیت او ارتباط مستقیم دارد. البته این یک قاعده عمومی است و اصلاً به معنی آن نیست که یک دندانپزشک تازه‌کار هرگز نمی‌تواند عمل‌های دندانپزشکی زیبایی را به خوبی انجام دهد.

آشنایی با عمل‌های زیبایی

شما به چه عمل‌هایی در زمینه دندانپزشکی زیبایی نیاز دارید؟ یک دندانپزشک زیبایی نه تنها دندان‌ها و طرح لبخند شما را از نظر زیبایی ظاهری اصلاح می‌کند، بلکه سلامت دهان و دندان شما را نیز بهبود می‌بخشد. برای مثال اگر شما یک پوسیدگی در دندان خود دارید، می‌توانید یا آن را به طریق سنتی و با استفاده از مواد رنگی پُر کنید و یا یک دندانپزشک زیبایی آن را با مواد همرنگ دندان برای شما پُر کند تا از نظر زیبایی هم نتیجه بهتری داشته باشد.

تصاویر قبل و بعد از عمل و میزان رضایت مراجعین قبلی

از دندانپزشک خود بخواهید تا نمونه‌هایی از نتایج عمل‌های زیبایی که در گذشته انجام داده است را به شما نشان بدهد. همچنین شما می‌توانید به صورت آنلاین، نظرات افرادی که قبلاً به این دندانپزشک مراجعه کرده‌اند را مرور کنید و میزان رضایت آنها را بسنجید. حتی شما می‌توانید از دندانپزشک بخواهید که چند نفر از بیماران قبلی خود را معرفی کند تا شما بتوانید با آنها مشورت کنید.
اما در نهایت مهم‌ترین نکته آن است که شما در مورد دندانپزشک و عملی که می‌خواهید انجام بدهید، احساس راحتی داشته باشید. اگر دندانپزشک و همکاران او این احساس راحتی را به شما القاء می‌کنند و مراقبت‌های لازم را به خوبی از شما به عمل می‌آورند، می‌توانید مطمئن باشید که تجربه خوبی از مراجعه به آن دندانپزشک خواهید داشت و نتایج خوبی از عمل خود خواهید گرفت.

توجه به راحتی و آسودگی شما

بسیاری از افراد فقط هنگامی برای عمل زیبایی دندان‌ها و طرح لبخند خود اقدام می‌کنند که با مشکلات دهان و دندان مواجه می‌شوند و نیاز به درمان‌های ضروری دارند. اگر شما از مدت‌ها قبل به دلیل احساس استرس، اضطراب یا وحشت از نشستن بر روی صندلی دندانپزشکی به دندانپزشک مراجعه نکرده‌اید و معاینات دوره‌ای توصیه شده را انجام نداده‌اید، احتمالاً در حال حاضر هم نمی‌توانید یک عمل دندانپزشکی طولانی را تحمل کنید. بنابراین دندانپزشک شما باید بتواند شرایط راحتی و آسودگی شما در زمان این عمل را فراهم کند. روش‌های بی‌حسی و بیهوشی در دندانپزشکی به بسیاری از بیمارانی که عمل دندانپزشکی زیبایی انجام می‌دهند، کمک می‌کند تا بتوانند بعد از چندین سال که به دندانپزشک مراجعه نکرده‌اند، حالا عمل‌ها و اقدامات درمانی مورد نیاز خود را انجام دهند.

زمان مناسب نوبت‌های ویزیت

برای عمل‌های ساده‌تری از قبیل سفید کردن یا ترمیم‌های جزئی که به زمان طولانی نیاز ندارد، معمولاً از بیمار خواسته می‌شود تا در طول ساعت‌های اداری به مطب مراجعه کند. اما اگر اصلاح طرح لبخند شما مستلزم انجام چندین عمل دندانپزشکی زیبایی باشد و لازم است که زمان زیادی را به آن اختصاص بدهید، پس احتمالاً مایلید دندانپزشکی را انتخاب کنید که قرار نوبت‌های او بعد از ساعت اداری است و شما به راحتی می‌توانید برنامه کاری خود را براي آن تنظیم کنید.

7 دیدگاه

دیدگاه خود را درج کنید