دنتبوک | dentbook.ir 09209091707
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. ارتودنسی سرامیکی :هزینه سیم کشی دندان با براکت سرامیکی و بی رنگ

ارتودنسی سرامیکی :هزینه سیم کشی دندان با براکت سرامیکی و بی رنگ

  • مرداد 20, 1397
  • 0 لایک
  • 36 بازدید
  • 0 دیدگاه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

ارتودنسی سرامیکی، که همچنین به عنوان بریس شفاف شناخته می‌شود، به همان شیوه ارتودنسی فلزی کار می‌کند، اما ظاهر متفاوتی دارد. بریس‌های سرامیکی از مواد کامپوزیتی شفاف ساخته شده‌اند که مشابه با رنگ طبیعی دندان‌های شما است. با توجه به اندازه آنها، ارتودنسی سرامیکی معمولا بر روی دندان‌های پایینی استفاده نمی‌شود اما می‌تواند یک راه حل ایده آل برای درمان دندان‌های بالایی باشد. این نوع از ارتودنسی را می‌توان برای درمان کودکان و بزرگسالان استفاده کرد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1533961166501{background-color: #8fdde0 !important;}”]

اگر ظاهر براکت‌های ارتودنسی برای شما خوشایند نیست، ارتودنسی سرامیکی ممکن است راه حل مناسبی برای کاهش نگرانی شما و ارائه درمان مورد نیازتان باشد. به دلیل ظاهر تقریبا نامرئی خود، ارتودنسی سرامیکی انتخاب محبوبی در بین نوجوانان و بزرگسالان مسن‌تر است که نیاز به بریس دارند. متخصص ارتودنسی تعیین خواهد کرد که آیا ارتودنسی سرامیکی برای درمان مشکل شما مناسب است یا خیر.

پل ارتباطی:

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین دندانپزشک تهران هستید می توانید سوالات و مشکلات خود را به صورت آنلاین از بهترین دنداندندان پزشکان دنتبوک بپرسید تا پاسخ شما را بدهند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ارتودنسی سرامیکی چه تفاوتی با  سایر روش های ارتودنسی دارد؟


تفاوت ارتودنسی سرامیکی

نوع بریسی که برای صاف کردن دندان‌های خود انتخاب می‌کنید به تعدادی از عوامل مختلف از جمله میزان مشکلات دندانی شما، اهداف درمانی و شیوه زندگی شما بستگی دارد. در اینجا چند دلیل آورده شده است که بیان می‌کند به چه علت بریس‌های مخصوص نوجوانان یا بزرگسالان بیش از دیگر گزینه‌ها، از جمله ارتودنسی فلزی و اینویزیلاین محبوب هستند.

تفاوت‌های ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی سنتی

ارتودنسی سرامیکی عملکردی مشابه با ارتودنسی سنتی دارد و به طور موثری در درمان دندان‌های نامرتب و حذف فاصله بین دندان و همچنین بیرون زدگی دندان‌ها عمل می‌کند. همانند ارتودنسی سنتی، ارتودنسی سرامیکی به طور ثابت به دندان متصل می‌شود و دارای یک سیم است که به صورت سراسری در بالا و پایین دندان‌ها قرار داده می‌شود. تفاوت اصلی در موادی است که برای ساخت براکت‌ها استفاده می‌شود. براکت سرامیکی شفاف است و در نتیجه به مراتب کمتر از براکت‌های فلزی به چشم می‌آید.

ارتودنسی سرامیکی و اینویزیلاین

اینویزیلاین و ارتودنسی سرامیکی شفاف، هر دو گزینه‌های ایده‌آلی برای بیمارانی هستند که می‌خواهند نامرتبی دندان‌های خود را اصلاح کنند بدون اینکه سیم‌ها و براکت‌های ارتودنسی بر ظاهر لبخند آنها تاثیر ناخوشایندی بگذارد. نحوه عمل این دو روش کاملا متفاوت است، اینویزیلاین با استفاده از الاینرهای پلاستیکی شفاف، دندان را به موقعیت مطلوب خود هدایت می‌کند. و بر خلاف ارتودنسی سرامیکی ثابت، الاینرهای اینویزیلاین در داخل دهان، مانند محافظ دهان و دندان گذاشته می‌شوند و می‌توان در هنگام غذا خوردن و مسواک زدن آنها را برداشت. البته همه افراد نمی‌توانند کاندیدای ایده‌آلی برای اینویزیلاین باشند. اینویزیلاین برای حرکت و تغییر موقعیت شدید دندانی قابل کاربرد نیست و برای بیمارانی که نیاز به تغییر مکان خفیف تا متوسط دندان دارند ​​مناسب می‌باشد. در مواردی که بیماران، مشکلات شدیدی دارند، ارتودنسی سرامیکی بیشتر توصیه می‌شود، و نتایج موثرتری را ارائه خواهد داد.

نصب ارتودنسی سرامیکی- فرآیند ارتودنسی


نصب ارتودنسی سرامیکی

فرایند ارتودنسی و آنچه که بیماران باید انجام دهند عبارتند از:

بررسی دندان‌ها

اولین قدم برای انجام هریک از روش‌های ارتودنسی، معاینه است. دندانپزشک شما یا متخصص ارتودنسی یک عکس اشعه ایکس از دندان‌های شما گرفته و در مورد آنچه که باید انجام شود، برای کمک به صاف کردن و مرتب کردن دندان‌های شما، تصمیم گیری می‌کنند. در این مرحله ممکن است یک قالب از دندان‌های شما برای کمک به درک بهتر نیازهای شما، گرفته شود.

برای یک بیمار، حتی در این مراحل اولیه نیز مهم است که از حفظ سلامت کامل دندان ها محافظت کند. این امر به این معنی است که مصرف غذا و نوشیدنی های حاوی قند را متوقف کند و همچنین از تمیز کردن منظم دندانهای خود اطمینان حاصل کند.

مرحله دوم

زمانی که دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی شما بر اساس بررسی‌های انجام شده، از روش مورد نیاز شما آگاهی یافت، در مورد نوع براکت‌های شما تصمیم گرفته خواهد شد. در این مرحله، شما ممکن است نیاز به کشیدن دندان برای کمک به این فرآیند داشته باشید. در این مرحله با بیمار در مورد این که کدام روش برای وی بهتر است، صحبت خواهد شد. قیمت نیز، اغلب یک عامل تعیین کننده است، اگرچه بسیاری از بزرگسالان ترجیح می‌دهند از روشی استفاده کنند که قابل رویت نیست. هنگامی که شما در مورد نوع بریس خود تصمیم گرفتید، دندانپزشکتان از قالب دهان شما برای کمک به تهیه براکت‌های مناسب استفاده می‌کند.

نصب براکت‌ها

قبل از شروع درمان ارتودنسی، جداکننده‌ها در پشت دهان شما نصب خواهند شد. این فاصله کمی که بین دندان‌ها ایجاد شده، فضایی را برای اتصالات ایجاد می‌کند. سپس، قبل از اینکه براکت‌های محافظ به هرکدام از دندان‌های شما متصل شوند، سیم‌ها از جلو یا عقب به دندان‌های شما متصل خواهند شد (مگر اینکه شما از یک قالب دندان استفاده کنید که هر چند هفته تغییر خواهد کرد).

پس از این مرحله، ارتونسی سرامیکی شما در محل خود نصب شده است و مسئولیت‌های زیادی در مورد مراقب صحیح از دندان‌ها به عهده بیمار است. تمیز کردن دهان و دندان می‌تواند کمی مشکل باشد بنابراین لازم است که زمان مشخصی را در صبح و شب به  تمیز کردن دندان‌ها اختصاص دهید.

چکاپ منظم

 در طول مراحل انجام ارتودنسی خود، لازم است به طور منظم به دندانپزشک و یا متخصص ارتودنسی خود برای چکاپ‌های دوره‌ای مراجعه کنید. در طول هر جلسه مراجعه، دندانپزشک براکت‌های شما را تنگ‌تر خواهد کرد و یا قالب شما را تغییر خواهد داد. این بخشی از فرایند است که براکت‌های دندان خود را تنگ‌تر کرده تا به طور صحیح تنظیم شوند. بریس‌های سرامیکی می‌تواند از چند ماه تا دو سال، بسته به وضعیت دندان‌های شما، در دهان شما باقی بمانند..

استفاده از ریتینر (نگهدارنده)

هنگامی که شما بریس خود را برمی‌دارید، لازم است که از یک نگهدارنده (ریتینر) استفاده کنید. این ریتینر بر اساس موقعیت جدید دندان‌های شما ساخته خواهد شد و از حرکت دندان‌های شما به موقعیت پیش از استفاده از ارتودنسی، جلوگیری خواهد کرد. در برخی از موارد شدید، استفاده از هدگیر در بخش اعظمی از ساعات روز توصیه می‌شود، اگر چه این معمولا برای بیماران جوان‌تر توصیه می‌شود و کمک می‌کند تا موقعیت فک حفظ شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1533962012449{background-color: #8fdde0 !important;}”]

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های ارتودنسی و برای اطلاع از اینکه چگونه می‌توانند به سلامت دهان و دندان شما کمک کنند، همین امروز با تیم متخصصان دندانپزشکی ما تماس بگیرید و از یک جلسه مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مراقبت‌های بعد از ارتودنسی سرامیکی


برای بدست آوردن احساس اعتماد به نفس بیشتر، در زمانی که از ارتودنسی سرامیکی استفاده می‌کنید، نیاز به مراقبت خوب از براکت‌های دندان خود دارید زیرا ارتودنسی سرامیکی، متاسفانه به راحتی می‌تواند لکه دار شود. به ویژه لیگاچورهای پلاستیکی که برای نگهداری سیم ارتودنسی و اتصال آن به براکت‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد، مستعد رنگ گرفتن و لکه شدن است. معمولا لیگاچورهای روشن یا سفید در ارتودنسی سرامیکی استفاده می‌شوند تا کمتر به چشم بیایند، اما این پلاستیک‌ها بسیار مستعد رنگ‌گیری هستند. بنابراین اگر شما هنوز در مورد نوع بریس خود تصمیم نگرفته‌اید، بهتر است با متخصص ارتودنسی خود مشورت کنید. در اینجا 6 نکته برای مراقبت از ارتودنسی سرامیکی آورده شده است:

مسواک زدن دندان‌های خود پس از هر وعده غذایی

مسواک زدن

در حالی که شما به طور معمول دندان‌های خود را دو یا سه بار در روز مسواک می‌زنید، هنگامی که از ارتودنسی سرامیکی استفاده می‌کنید، بهتر است پس از هر وعده غذایی برای جلوگیری از رنگ گرفتن آنها، دندان‌های خود را مسواک بزنید. این عادت خوب تضمین خواهد کرد که همه رنگ غذاها و پلاک‌ها و باکتری‌ها به سرعت از دهان شما شسته شده، و بریس و دندان‌های شما تازه و تمیز خواهند شد. اگر شما این کار را انجام دهید، در طول درمان ارتودنسی خود، کمتر در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار خواهید گرفت.

استفاده از نخ دندان و دهانشویه را فراموش نکنید

نخ دندان

اگر شما می‌خواهید دندان‌ها و ارتودنسی سرامیکی خود را به خوبی حفظ کنید، لازم است که بعد از هر وعده غذایی و حتی پس از مصرف تنقلات، در صورت امکان از نخ دندان استفاده کنید. از دهانشویه نیز هر صبح و شب استفاده کنید تا تمام نقاط دهان که از دسترس مسواک و نخ دندان پنهان می‌مانند نیز شسته شوند. بیشتر ارتودنتیست‌ها توصیه می‌کنند که شستشو با آب نیز برای از بین بردن ذرات غذایی و پلاک‌های روی دندان که در طول روز ساخته شده‌اند، می‌تواند مفید باشد.

ترک و توقف کامل سیگار کشیدن

بنابر دلایل بسیاری، سیگار کشیدن برای سلامتی شما بد است و بالاتر از همه اینکه موجب ایجاد لکه و رنگ گرفتن براکت‌های سرامیکی شما می‌شود و دندان‌های شما ظاهری ناسالم و زرد رنگ پیدا خواهند کرد. و این لکه‌ها نفوذ عمیقی پیدا کرده و حذف آنها سخت خواهد شد. اگر شما یک فرد سیگاری هستید، اما می‌خواهید ارتودنسی سرامیکی داشته باشید، بهتر است ابتدا سیگار کشیدن را ترک کنید.

بدانید که از چه غذاهایی باید پرهیز کنید

مواد غذایی قرمز رنگ، مانند گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی عوامل ایجاد کننده لکه‌های بزرگ در طول دوره درمان شما هستند و باید از خوردن آنها اجتناب کنید (تغذیه ارتودنسی). خردل، نوشابه، قهوه و مشروب نیز بهتر است استفاده نشوند.

از خمیر دندان‌های سفید کننده استفاده نکنید

در حالی که استفاده از خمیر دندان‌های سفید کننده ممکن است ایده خوبی باشد، برای اینکه دندان‌ها و بریس شما بهتر به نظر بیاید، اما واقعا این طور نیست. زیرا خمیر دندان نمی‌تواند به پشت براکت‌های سرامیکی نفوذ کند و در نتیجه هنگامی که در پایان دوره، بریس‌ها برداشته شوند، در زیر آنها دندان رنگ متفاوتی خواهند داشت.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

نکاتی در مورد مراقبت از ارتودنسی سرامیکی

مراقبت از ارتودنسی سرامیکی

در اینجا نیز برخی از نکات کلی‌تر برای مراقبت از بریس‌های شما آورده شده است:

مصرف مسکن برای رفع دردهای مرتبط با براکت‌ها

یک مشکل شایع در بین بیمارانی که از بریس استفاده می‌کنند، این است که آنها اندکی درد و ناراحتی را در هنگام تنگ کردن سیم‌های ارتودنسی یا سایش سیم به داخل دهان خود را تجربه می‌کنند. از متخصص ارتودنسی خود در مورد وکس‌های خاصی که به محافظت از داخل دهان شما کمک می‌کنند، بپرسید. شما همچنین می‌توانید یک مسکن ضد درد مانند اوراژل را امتحان کنید. اگر درد شدیدی داشتید، به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

همیشه آماده بودن

اگر شما همیشه در حال رفت و آمد هستید، دشوار است که همیشه زمانی را برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و مراقبت صحیح از دهانتان پیدا کنید. اما اگر به هر دلیلی وضعیت شما طوری است که مجبور هستید این شیوه را دنبال کنید، جای نگرانی نیست، تنها لازم است که یک کیف قابل حمل با یک مسواک، خمیر دندان، نخ دندان و وکس تهیه کنید و با خود به هر جا که می‌روید، به همراه داشته باشید.

چگونه بریس‌های آسیب دیده را مدیریت کنیم؟

 این اجتناب ناپذیر است که برخی از نقاط بریس دچار ساییدگی و پارگی شوند. اگر یکی از سیم‌ها یا براکت شما شکست، اما هیچ صدمه‌ای به دندانتان وارد نشد، جای نگرانی وجود ندارد. بدون عجله، یک نوبت از دندانپزشک خود بگیرید. همچنین از خم کردن سیم و یا تلاش برای بیرون کشیدن آن اجتناب کنید زیرا فقط باعث آسیب بیشتر می‌شود. در عوض فقط لبه‌های تیز را با موم بپوشانید و در اسرع وقت به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید.

پوشیدن یک محافظ دهان

با پوشیدن براکت، احتمال آسیب دیدن شما افزایش می‌یابد و در این صورت پیشرفت درمان به تاخیر می‌افتد. برای کاهش احتمال این اتفاق، شما همیشه باید از یک محافظ دهان در طی فعالیت‌های ورزشی استفاده کنید.

معمولا سه نوع محافظ دهان مختلف وجود دارد. شما می‌توانید یک نوع سفارشی آن را استفاده کنید که گران‌تر است، اما حداقل می‌دانید که کاملا متناسب است. گزینه‌های دیگری نیز هستند که شما می‌توانید آنها را از یک فروشگاه لوازم ورزشی و یا مرکز خرید تهیه کنید. شما باید آنها را در آب گرم جوشانده و سپس آن را گاز بگیرید تا متناسب با شکل دهان شما، شکل بگیرد. کم هزینه‌ترین محافظ دهانی، انواع از پیش آماده هستند. در حالی که این نوع محافظ‌های دندانی، ممکن است اندازه دهان شما نباشند و به همین ترتیب نتوانند بهترین حفاظت را ارائه دهند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1533962653192{background-color: #8fdde0 !important;}”]

در یک کلام؛

برای اطمینان از اینکه درمان شما به خوبی پیش می‌رود همواره از متخصص ارتودنسی خود در مورد بهترین روش‌ها برای ایمن و سالم نگه داشتن دهان خود مشورت بگیرید. هرچه بهتر این کار را انجام دهید، نتایج بهتری را تجربه خواهید کرد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ارتودنسی سرامیکی چقدر هزینه دارد؟


 

هزینه ارتودنسی سرامیکی بستگی به برنامه درمانی شما دارد، که برای هر فردی اختصاصی است و بر اساس نیازهای وی طراحی می‌شود. در طول جلسه مشاوره، متخصص ارتودنسی و کارکنان ما هزینه‌های درمان شما با ارتودنسی سرامیکی را برآورد کرده و به شما اطلاع خواهند داد. بیمه دندانپزشکی شما ممکن است ارتودنسی سرامیکی را شامل شود و هزینه‌های درمان شما را پوشش دهد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید