دنتبوک | dentbook.ir 09209091707
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. عوارض جراحی دندان عقل

عوارض جراحی دندان عقل

جهت مشاهده لیست بهترین دنداندندان پزشکان تهران کلیک کنید

یکی از رایج ترین جراحی های فک و صورت، جراحی دندان عقل است.این کار نیاز به مهارت های خاصی دارد. با عمل این جراحی عوارض آن همیشه میتواند بوجود آید.گزارش عوارض پس از جراحی دندان عقل تا 30% امکان دارد که به وقوع بپیوندد.

انتخاب یک دندانپزشک جراح خوب تاثیر زیادی در عدم وقوع این عوارض خواهد داشت

عوارضی که ممکن است پس از جراحی دندان عقل بوجود آید عبارتند از: درد شدید پس از عمل، تورم، آسیب دائمی عصب، شکستگی فک پایین و عفونت های تهدید کننده بسیار خطرناک

البته عوارض جزئی نیز وجود دارد که بدون درمان قابل برطرف شدن هستند اما عوارض عمده نیاز به درمان های بسشتر خواهد داشت.

اگرچه ممکن است دندان عقل نهفته بدون علامت باقی بماند اما مسئول برخی آسیب شناسی های دهان نیز میباشد.

مطالعات اخیر نشان داده است که جراحی دندان عقل ممکن است عوارضی حین و بعد از عمل داشته باشد.

دندانپزشک شما باید با تمام عوارض احتمالی جراحی دندان عقل آشنایی کاملی داشته باشد.این امر باعث پیشگیری در بروز عوارض پس از جراحی میشود و خطرات ناشی از جراحی را به حداقل میرساند.

آسیب عصبی دائمی

یکی از شایع ترین مشکلات پس از جراحی دندان عقل آسیب عصبی دائمی می باشد. 16 رابطه آناتومیک بین اعصاب و دندان عقل وجود دارد که در معرض خطر آسیب دیدگی وجود دارند.

 

شکستگی فک پایین

شکستگی فک پایین یک رویداد نادر است اما عوازض بسیار شدیدی دارد. کاهش استحکام استخوان ممکن است توسط آتروفی فیزیولوژیک، پوکی استخوان، فرآیندهای پاتولوژیک ایجاد می شود.

 

فرایندهای التهابی غیر معمول و آبسه

  • اشتراک گذاری:

7 دیدگاه

  • […] به درمانی که روی دندانتان انجام داده‌اید – از جمله جراحی دندان یا کشیدن دندان احتمالاً باید برای مدتی کوتاه […]

  •  6 سال قبل

    سلام من يكسال پيش دندان عقل نهفته سمت چپم رو كشيدم و از همون موقع تا حالا سمت چپ زبونم بى حس هست آيا قابل درمان هست و بايد به چه متخصصى و كجا مراجعه كنم؟
    (٢٩ سال دارم و خانم هستم)

  •  6 سال قبل

    درود بر شما جناب آقای دکتر تبریزی عزیز :من یکی از بیماران شما در شیراز هستم که درگیر بیماری okcهستم وحدود چهار سال پیش تاکنون موفق به دیدار شما نشده ام میخواستم مطلع شوم آیا هنوز هم جهت ویزیت بیماران خود

    •  6 سال قبل

      با سلام
      جهت ارتباط با اقای دکتر تبریزی با تلفن زیر تماس بگیرید
      ۲۲۶۷۲۱۲۶

  •  6 سال قبل

    باسلام خدمت دوستان،تقریبا 1 ماه از تاریخ عمل جراحی خارج کردن دندان عقل البته قبلا شکسته بود و دندانپزشک ریشه ها رو با جراحی خارج کردن
    میگزره،بخیه ها تموم شدن باز شدن جاش خوب شده فقط از اخره هفته اول متوجه شدم که تکیه ای از استخوان فک پایین که گوشه اون میشه طوری که از زیره لثه قابل دیدن بود برجسته شده دقیقا همون قسمت که دندون روش کشیده شده??ناراحتم لطفا راهنمایی کنید که چطور برطرف خاهد شد استرس شدید دارم بخاطره این موضوع.

  •  7 سال قبل

    با سلام ایا روش بریج در دندانپزشکی هنوز مرسوم هست برای مثال دندانهای شماره ۶ و ۴ را که سالم هستند را بتراشند و از طریق بریج شماره ۵ که خالی هست را پر کنند.

    •  7 سال قبل

      با سلام
      بریج به عنوان روکش دندان استفاده میشود و معمولا در قسمت هایی که پوسیدگی دارد از این روش استفاده میشود بهتر است قبل از انجام این عمل با دندانپزشک دیگری مشورت نمایید.به شما پیشنهاد میکنم به آقای دکتر سامان یزدانی مراجعه نمایید. شماره تماس ایشان: ٢٢٣٩٥١٢٣

دیدگاه خود را درج کنید