دنتبوک | dentbook.ir 09209091707
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. اصلاح طرح لبخند (لبخند هالیوودی)، زیبایی دندان و خنده زیبا

اصلاح طرح لبخند (لبخند هالیوودی)، زیبایی دندان و خنده زیبا

  • آذر 1, 1395
  • 0 لایک
  • 53 بازدید
  • 3 دیدگاه

اصلاح طرح لبخند يك روش دندانپزشکی زیبایی برای بهبود ظاهر لبخند است. اين درمان شامل یک یا ترکیبی از چند روش دندانپزشکي زیبایی است. این فرایند ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. فرد می‌تواند برای يك اصلاح ساده یا بازسازی كامل لبخند اقدام نمايد.

چرا درمان اصلاح طرح لبخند را انجام می‌دهیم؟


افراد همواره می‌خواهند که تأثیری ماندگار در ذهن دیگران ایجاد نمایند. لبخند عاملی کلیدی در ایجاد ظاهري زيبا است. اگر از ظاهر لبخند خود راضی نیستید، براي دستیابی به‌ظاهر موردنظر، درمان اصلاح طرح لبخند را انتخاب کنید. واقعیت این است که افراد داراي لبخند جذاب و زیبا در زندگی شخصی و شغلي خود موفق‌تر هستند.

اصلاح طرح لبخند چه مشكلاتي را هدف قرار می‌دهد؟


مشكلات دندانی مختلف که از طریق اصلاح طرح لبخند قابل‌درمان هستند، عبارت‌اند از:

دندان‌های لق شده: دندان‌های لق شده تأثیری منفي بر ظاهر كلي لبخند شما داشته، و سلامت كلي دهان و دندان را نيز به مخاطره می‌اندازد. دندان لق شده  نه‌تنها احتمال پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد ، بلكه فضایی را ایجاد می‌نماید که دندان‌های مجاور به‌راحتی از جای خود حرکت کرده- و در طول زمان موجب کجی و درهم‌ریختگی دندان‌ها می‌شود.

رنگ دندان: رنگ و شفافیت دندان‌ها تأثیر به سزايي در زيبايي شما دارد. حتی اگر داراي دندان‌های منظم باشيد، لکه‌ها و بدرنگی دندان‌ها می‌تواند زیبایی لبخند شمارا تحت تأثیر قرار دهد. دندان‌پزشک زیبایی شما می‌تواند با انتخاب يك سايه رنگ متناسب با چهره شما، عمل سفيد كردن دندان‌ها را در مطب خود انجام دهد.

تراز و هماهنگی دندان‌ها: دندان‌هایی كه دارای كجی و درهم‌ریختگی شدید هستند باید پيش از درمان اصلاح طرح لبخند، تحت بازسازي كامل دهانی يا درمان ارتودنسي قرار گیرند. اما، كجي يا درهم‌ریختگی اندک و يا همپوشاني دندان‌ها از طریق گزینه‌های دندانپزشكي زيبايي از قبيل سیم‌کشی قابل اصلاح است.

شكل دندان:‌ دندان‌پزشک به منظور طراحی لبخند جزئیاتی چون شكل و اندازه دندان‌ها را موردبررسی قرار می‌دهد. دندان‌ها را می‌توان از طريق جراحی لثه یا ونيرهای چينی بلندتر يا کوتاه‌تر كرده و ظاهري جذاب در آن‌ها ايجاد نمود.

فرآيند اصلاح طرح لبخند چگونه است؟


%d8%b7%d8%b1%d8%ad2

  • تعيين جلسه مشاوره: قبل از هر چيز برای بهره گیری از مزايای اصلاح طرح لبخند ، شما بايد يك وقت مشاوره با دندان‌پزشک خود تعيين كنيد. دندان‌پزشک رنگ، شکل و نظم دندان‌ها را موردبررسی قرار می‌دهد. هدف از اين جلسه بررسي دقيق بهداشت دهان و دندان و اطمينان از تناسب اصلاح طرح لبخند با نيازهاي شما است.
  • عکس‌برداری اشعه ایکس و معاينات دندانپزشكی: دندان‌پزشک يك عکس‌برداری اشعه ايكس از حفره دهاني شما انجام می‌دهد تا در مورد درمان مناسب لثه‌ها برای بهبود ظاهر لبخند تصمیم‌گیری نمايد. کارشناس دندان، بر اساس نتايج اشعه ایکس، یک گزینه دندانپزشکی زیبایی مناسب را پیشنهاد خواهد کرد.
  • ارائه طرح درمان: پس از انجام آزمایشات لازم و عکس‌برداری اشعه ایکس، دندان‌پزشک اطلاعات بيشتري در مورد مجموعه درمان‌های متناسب با شرايط شما در اختيار خواهد داشت. امکان انتخاب درمان از میان گزینه‌های درمانی مختلف برای شما وجود خواهد داشت.

روش‌های درمانی


ونيرهای كامپوزيت /چينی

%d8%b7%d8%b1%d8%ad3

این پوشش‌های چيني مستحکم و فوق‌العاده نازک از كم ضررترین ونیرهای موجود هستند و در اغلب موارد ضخامت آن‌ها بين 0.5 و 1 میلی‌متر است. اين ونيرها نتايجی طبيعي در تغيير طول دندان ايجاد می‌نمایند.

سفيد كردن دندان

                         %d8%b7%d8%b1%d8%ad5%d8%b7%d8%b1%d8%ad4

دندان‌پزشک پس از حصول اطمينان از عدم حساسيت دندانی ناشی از پر كردن قبلي يا پوسيدگي دندان، قالب‌گیری کرده و گاردهای دهانی پلاستيكي با طراحي خاص را آماده می‌کند. این گاردهای دندانی حاوی ژل سفیدکننده بوده و شما در طول شب آن‌ها را در دهان خود قرار می‌دهید. ما شمارا از بهبودهای واقع‌گرایانه آگاه می‌کنیم و سپس تغییرات اعمال‌شده را به شما نشان می‌دهیم تا جایی که رضایت شما حاصل شود.

 پر کردن دندان با مواد همرنگ رزین

%d8%b7%d8%b1%d8%ad6

رزین‌ها در طول 25 سال گذشته تحولی عظیم در عرصه دندانپزشکی ایجاد نموده‌اند و در حال حاضر دارای عملکردی عالی بوده و جایگزینی غیرسمی برای آمالوگوم منسوخ محسوب می‌شوند. اگر شما دارای پرشدگی‌های قدیمی بر روی دندان‌های خود هستید که اخیراً تغییر رنگ داده‌اند، مواد فعلی انعطاف‌پذیرتر بوده و تغییر رنگ آن‌ها در طول زمان بسیار کمتر است.

ترمیم دندان

تکنیک‌های ترمیم دندان به‌طورمعمول شامل استفاده از تاج یا مواد پرکننده است. تاج نوعی پوشش ترمیمی است که کل یا دورتادور دندان یا ایمپلنت دندانی را پوشش می‌دهد. زمانی که یک حفره بزرگ دندانی، سلامت دندان را تهدید می‌کند، از تاج استفاده می‌شود. مواد پرکننده اساساً مواد ترمیمی هستند که برای پر کردن سوراخ‌های ایجادشده توسط حفره‌ها و/ یا برای جلوگیری از پوسیدگی بیشتر استفاده می‌شوند.

 ایمپلنت‌های دندانی

%d8%b7%d8%b1%d8%ad7

ایمپلنت دندانی یک ابزار جراحی است که برای جایگزین کردن یک یا چند دندان افتاده استفاده می‌شود. ایمپلنت‌ها به استخوان فک متصل شده و از تاج، پل دندان، دندان مصنوعی، پروتز صورت محافظت کرده و یا به‌عنوان یک مهار ارتودنسی عمل می‌کنند.

عاج یا بریجهای دندانی

%d8%b7%d8%b1%d8%ad8

بریج ها ابزارهای ثابتی هستند که برای جایگزین کردن یک‌دندان افتاده و ترمیم دندان مورداستفاده قرار می‌گیرند. این کار از طریق اتصال دائم یک‌دندان مصنوعی به دندان‌های مجاور و یا ایمپلنت‌های دندانی صورت می‌گیرد.

ارتودنسی ملایم

%d8%b7%d8%b1%d8%ad9

از جدیدترین تکنولوژی ارتودنسی دندان استفاده کنید. ارتودنسی دربرگیرنده طیف وسیعی از درمان‌ها می‌باشد: از ارتودنسی نامرئی که در آن از گاردهای ارتودنسی شفاف پلاستیکی استفاده می‌شود، تا بریسهای ثابت با اتصالات چینی همرنگ دندان، و بریسهای هوشمند متحرک “نوع انبساطی” که بدون نیاز به خارج کردن دندان فضای لازم را ایجاد می‌کنند.

آیا امکان ترکیب روش‌ها وجود دارد؟  


درواقع، بسیاری از روش‌های اصلاح لبخند دربرگیرنده روش‌های ترمیمی و زیبایی دندان است. بهترین راه انجام یک مشاوره است. در طول مشاوره، دندان‌پزشک شمارا از درمانهای لازم جهت دستیابی به لبخندی ایده آل آگاه می‌سازد.

مدت‌زمان درمان چقدر است؟


دوره درمان به‌طورمعمول به نوع روش انتخاب‌شده توسط بیمار بستگی دارد. برخی از درمان‌ها نیازمند یک دوره بسیار کوتاه زمانی است درحالی‌که برخی دیگر به دوره زمانی طولانی برای رسیدن به نتایج موردنظر نیاز دارد. درمان‌های ارتودنسی ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها به طول انجامد. زمان دقیق تنها توسط دندان‌پزشک تعیین می‌گردد.

اصلاح طرح لبخند چه مدت دوام دارد؟


مراقبت از دندان‌ها و چکاب منظم دوام اصلاح طرح لبخند را افزایش می‌دهد.

امکان شکستن و افتادن ونیرهای چینی وجود دارد و ممکن است به جایگزینی نیاز داشته باشند.

احتمال لکه‌دار شدن کامپوزیت‌ها پس از یک دوره زمانی وجود دارد و بنابراین باید ترمیم یا جایگزین شوند.

ایمپلنت‌های دندانی مقاوم بوده و دوام آن‌ها 15 سال یا بیشتر است. شانس موفقیت ایمپلنت‌ها بالا است، اما امکان شکستن آن‌ها وجود دارد و در صورت شکستن باید جایگزین شوند.

کانتورینگ (فرم دهی) لثه، ممکن است به اصلاحات بیشتر نیاز داشته باشد.

تاج یا بریج پس از 10 سال یا بیشتر باید جایگزین شوند.

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


ازآنجایی‌که هر فرد منحصربه‌فرد بوده و دارای تمایلات شخصی و نیازهای مختلف می‌باشد، تخمین هزینه اصلاح طرح لبخند تقریباً غیرممکن است و به ترکیب درمانهای زیبایی دندانی موردنیاز بستگی دارد.

عوارض جانبی


درمان‌های اصلاح طرح لبخند روش‌هایی کم‌خطر هستند. هر روش دارای عوارض نامطلوب محدودی می‌باشد. اما انجام بیش از یک درمان زیبایی دندان احتمال خطر را افزایش نمی‌دهد. دندان‌پزشک زیبایی شما، قبل از درمان عوارض جانبی بالقوه هر روش را موردبررسی قرار خواهد داد. اطمینان داشته باشید، زمانی که اصلاح طرح لبخند توسط یک پزشک باتجربه انجام شود، عوارض جانبی بسیار محدود می‌باشد.

  • اشتراک گذاری:

3 دیدگاه

دیدگاه خود را درج کنید