دنتبوک | dentbook.ir 09209091707
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. ارتودنسی سریع چیست : روش ها و هزینه

ارتودنسی سریع چیست : روش ها و هزینه

  • دی 6, 1395
  • 0 لایک
  • 39 بازدید
  • 6 دیدگاه

معرفی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران (کلیک کنید)

به طور معمول، برای کسب نتایج مورد نظر از درمان ارتودنسی چند ماه تا چند سال زمان لازم است. اما مدت زمان لازم برای ارتودنسی سریع بسیار کمتر است. ارتودنسی سریع، یک ارتودنسی واقعی نیست. برای بعضی از بیماران، طرح لبخند می‌تواند با سرعت بیشتری اصلاح شود و با یک یا چند درمان زیبایی، به طور موثری بهبود یابد. به جای استفاده از بریس برای حرکت دادن دندان‌ها و مرتب کردن آنها، دندان‌دندان پزشکان می‌توانند از ترکیب روش‌های باندینگ دندان، ونیرهای پرسلن و روکش‌های دندانی برای صاف و مرتب کردن دندان‌ها استفاده کنند.

ارتودنسی سریع چیست؟


1ارتودنسی سریع روشی است که از ونیرهای پرسلن و روکش‌های دندانی برای پر کردن فاصله بین دندانها و اصلاح دندان‌های در هم رفته و شلوغ استفاده می‌شود و نتیجه نهایی آن، دندان‌هایی زیبا، مرتب و سفید است. ارتودنسی سریع، جایگزینی برای ارتودنسی سنتی است. به جای سال‌ها استفاده از بریس و سیم‌کشی دندان‌ها، همان نتایج را می‌توان در مدت یک ماه بدست آورد!

مزایای ارتودنسی سریع


  •  مهمترین مزایای ارتودنسی سریع اینست که ، نتایج آن پس از 2-3 جلسه بدست می‌آید.
  •  لبخندی جذاب ایجاد می‌کند، حتی اگر دندان‌های شما نامرتب و کج و یا غیرجذاب باشد.
  •  حذف زمان طولانی استفاده از بریس و ارتودنسی نامرئی

تنها با مشورت کردن با یک دندان‌پزشک می‌توان دریافت که دقیقاً چه مدت زمانی برای تکمیل درمان ارتودنسی سریع دندان لازم است، هر چند، قطعاً سریع‌تر از درمان با بریس یا ارتودنسی نامرئی خواهد بود.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای ارتودنسی سریع هستند؟


2

به منظور انجام ارتودنسی سریع، وضعیت بر هم‌آیی دندان‌های شما باید سالم و طبیعی باشد. این چیزی است که دندانپزشک شما در طول مشاوره اولیه مشخص خواهد کرد. اگر بر‌هم‌آیی دندان‌ها یا فک شما سالم و طبیعی نباشد، دندانپزشک گزینه‌های دیگری را به شما پیشنهاد خواهد داد.
غیر از این پیش شرط، شما کاندیدای ارتودنسی سریع خواهید بود، اگر:

  •  ظاهر دندان‌ها و لبخند خود را دوست ندارید.
  •  دندان‌های شما کج و نامرتب هستند.
  •  دندان‌های شما در یک ردیف قرار ندارند.
  •  بین دندان‌های شما فاصله وجود دارد.
  •  شلوغی دندان‌ها و داشتن دندان‌ اضافه

اگر قبلاً بریس و یا سایر درمان‌های ارتودنسی سنتی را امتحان کرده‌اید، اما هنوز هم از ظاهر دندان‌های خود راضی نیستید، ارتودنسی سریع می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد!

مراحل ارتودنسی سریع چگونه است؟


متوسط زمان ارتودنسی سریع، چهار جلسه در طول یک دوره حدوداً یک ماهه است.

  • در جلسه اولیه، دندان‌پزشک زیبایی، بهترین روش مناسب برای شرایط خاص شما را بررسی و تعیین می‌کند. در این جلسه شما می‌توانید سوالات مهمی را درباره دندان‌پزشک خود مطرح کنید، از قبیل تخصص او در زمینه دندانپزشکی زیبایی، اینکه به کدام سازمان دندانپزشکی زیبایی وابسته است، چه دوره‌های دندانپزشکی زیبایی را گذرانده است، هر چند وقت یکبار موارد مشابه شما را انجام می‌دهد و اینکه انتظار چه عوارضی را باید داشته باشید. در پایان این جلسه، شما باید درک کاملی از سطح تجربه و تخصص دندانپزشک خود و همچنین مراحل روش و کارهایی که برای شما انجام خواهد شد، بدست آورید.
  • در جلسه دوم، مراحل ارتودنسی دندان آغاز می‌شود. اکثر درمان‌های ارتودنسی سریع، شامل قرار دادن ونیر بر روی دندان مورد نظر است. ابتدا سطح اصلی دندان به آرامی سابیده می‌شود. با این کار دندان برای قرار گرفتن ضخامت اضافی ونیر بر روی آن آماده می‌شود. حدود نیم میلی‌متر از ضخامت سطح دندان برداشته می‌شود. اغلب در طی این مرحله از بی‌حسی موضعی برای سنباده زدن دندان استفاده می‌شود. سپس یک قالب از دندان گرفته می‌شود. این قالب به آزمایشگاه فرستاده می‌شود و برای ساخت ونیرهای دائمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی اوقات تا آماده شدن ونیرهای نهایی، از ونیرهای موقتی استفاده می‌شود.
  • در جلسه سوم که حدوداً دو هفته پس از اولین جلسه است، ونیرهای دائمی به دندان‌ها متصل می‌شود. ابتدا دندانپزشک از آب یا گلیسیرین برای قرار دادن ونیر بر روی دندان‌ها استفاده می‌کند. این اتصال غیر دائمی برای بررسی جای‌گیری مناسب، درجه سایه‌روشن و رنگ آن انجام می‌شود. رنگ ونیرها را می‌توان بر اساس رنگ سیمان دندان انتخاب کرد. اما پس از استفاده از سیمان دندان، رنگ ونیرها را نمی‌توان تغییر داد. هنگامی که رنگ مناسب ونیر انتخاب شد، ونیرهای آماده به طور دائمی با سیمان دندان متصل می‌شوند. سیمان به صورت یک لایه میانی بین ونیر و دندان‌ها قرار می‌گیرد، سپس یک پرتو نور مخصوص بر روی آن تابانده می‌شود. این نور باعث انتشار کاتالیزوری می‌شود که سیمان را سفت کرده و به طور دائمی به ونیر می‌چسبد. این کار بدون درد انجام می‌شود.
    قرار دادن ونیر یک عملیات دقیق و ظریف است. هر ونیر باید به صورت جداگانه نصب گردد. در نتیجه، این مرحله چندین ساعت به طول می‌انجامد.
    جلسه آخر مربوط به چک‌‌آپ دندان‌هاست و حدود یک تا دو هفته پس از اتصال ونیر خواهد بود.
    انجام این روش توسط یک دندانپزشک زیبایی مجرب بسیار مهم است. اگر ونیرها به صورت صحیح قرار داده نشوند، ممکن است ظاهر دندان‌های شما بیش از حد بزرگ، بیش از حد کوچک باشد و یا رنگ آنها در مقایسه با بقیه دندان‌های شما ناهماهنگ و مصنوعی به نظر برسد. اما در صورت انجام یک عملیات درست و موفقیت ‌آمیز، ونیر دندان‌های شما بسیار طبیعی به نظر رسیده و عملاً در میان دندان‌های طبیعی شما غیر قابل تشخیص خواهد بود.

چه نتایجی را می‌توان انتظار داشت؟


انتظار می‌رود پس از این انجام این روش، لبخندی بسیار زیبا و طبیعی داشته باشید. با این حال، بسیار مهم است که برای انجام این روش به یک دندانپزشک زیبایی مجرب مراجعه کنید.

هزینه ارتودنسی سریع چقدر است؟


هزینه درمان ارتودنسی سریع بستگی به تعداد دقیق دندان‌های موردنظر دارد. ارتودنسی سریع به معنی گذاشتن ونیرهای پرسلن در دندان‌های جلویی (بالا و پایین) است و هزینه آن معمولاً برای هر دندان محاسبه می‌شود.
ارتودنسی سریع به این خاطر محبوب‌تر شده است که در فرهنگ ما از کسب نتایج فوری استقبال بیشتری می‌شود. اگر چه برخی از چیزها بهتر است فوراً انجام شود، اما در حوزه بهداشت دهان و دندان، صبر و شکیبایی هنوز هم بخشی جدایی ناپذیر از نقش “بیمار” در قرن 21 است.

ارتودنسی سریع چه عوارضی دارد؟


عوارض ناشی از درمان‌های دندان‌پزشکی از جمله ارتودنسی سریع، نادر است. گاهی اوقات عفونت‌های باکتریایی ممکن است بعد از درمان رخ دهد، اما به راحتی می‌توان آن را با آنتی‌بیوتیک درمان کرد.

  • اشتراک گذاری:

6 دیدگاه

دیدگاه خود را درج کنید